Вы здесь

Главная

       Система виховання й освіти молодого покоління дедалі більше орієнтується на гуманізацію, прищеплення маленьким громадянам загальнолюдських і національних цінностей, покладених в основу прав людини. Починати культуру особистості необхідно саме з дошкільного віку.
       Найтепліші спогади про дитячі роки, про веселі ігри та розваги залишаються в людини на все життя. У наших вихованців вони будуть пов’язані із дуже добрим соціонавчальним середовищем, у створенні якого, крім нас, педагогів, безпосередню участь беруть і батьки.
        Об’єднання зусиль батьків та вихователів дошкільного підрозділу, в інтересах особистісного розвитку дитини здійснюється різними шляхами. У всіх групах дошкільного підрозділу  створені  розвивальні  середовища , що відповідають віковим нормам і побудовані за програмо методичними вимогами та з обов’язковим урахуванням індивідуальних особливостей дошкільнят. Умовно групові кімнати ми поділили на центри дитячої активності, організація роботи у яких здійснюється на основі особистого вибору. До її складу входять: «Дитячий світ», «Бібліотека», «Королівство знань», «Віконечко у природу», «Етнографічний», «Куточок усамітнення», «Спортивний».

Центр « Дитячий світ»

Для успішної соціалізації дітей важливо, щоб вони змалку набували життєво необхідних знань про предмети і явища, що їх оточують, навчаються орудувати предметами. У грі з’являється роль, нескладний сюжет, який виникає у малюків здебільшого під впливом зорових образів. Ось чому в осередку сюжетно – рольової гри ми зібрали іграшки та предмети, що максимально наближують дітей до знайомих їм предметів побуту: ігрові меблі ( кухня, ліжко, колиска, столик тощо); образні іграшки ( ляльки, пупси, іграшкові звірята); комплекти постільної білизни; набори одягу для ляльок; набори посуду тощо. Тут зароджуються основи театралізованої діяльності. Малюки отримують заряд позитивних емоцій від можливості спілкуватися з навколишнім світом та однолітками.

Центр дитячої книги

Тут створені всі умови для затишної роботи з творами різних жанрів, ознайомлення з письменниками. Діти набувають навички  користування книгою, бережливого ставлення до неї.

Центр « Віконечко у природу»

Використовуємо цей куточок для задоволення цікавості дітей до явищ природи, де вони експериментують, досліджують живу і неживу природу. Спостереження за живими істотами та неживими об’єктами не лише дають дітям нові враження, а й збагачують їх емоційно. Матеріал у цьому центрі змінюємо відповідно до зміни інтересів дітей та змін пір року. Із великою турботою та любов’ю наші малюки доглядають за рибками в акваріумі та папугою, яких подарували дітям колишні вихованці групи.


 

Центр «Королівство знань»

Це місце, де ми розмістили матеріали із сенсорики, математики, логіки, розвитку мовлення, граматичних знань, різноманітні дидактичні ігри. Діти тут вчаться співвідносити, порівнювати, класифікувати, складати розповіді, навчатися грамоті. Всі ігри, які ми розмістили в ньому, спрямовані на розвиток різних органів чуття. Ось деякі з них: «Пори року», «Виклади сюжет на площині», «З яких геометричних фігур», різноманітні види настільних ігор, мозаїка, пазли, лічильні палички, азбука в картинках, «Допоможи Незнайкові» тощо.

« Куточок усамітнення»

Створили ми цей куточок,  для того, щоб задовольнити потребу дитини побути на самоті, відпочити від спілкування з однолітками. Тут дитина може побути на одинці із собою, займатися улюбленою справою або просто відпочити, не беручи участі ні в якій діяльності. Це дуже важливо для дитячого емоційного благополуччя.
 

«Спортивний центр»

Спортивний центр ми розмістили у спальній кімнаті, де доречно зібраний інвентар та атрибути (кеглі, м’ячі, скакалки, м’які іграшки, мішечки для метання, доріжки здоров’я, махрові рукавички для загартування дітей тощо), за допомогою яких діти удосконалюють свої спортивні навички.

« Етнографічний центр»

Це немов би справжня світлиця, де зібрано український посуд, вишиті рушники, серветки, подушки, диванчик в українському стилі, ляльки – українці, яких дуже люблять діти. То й не дивно, що діти проводять тут багато часу. Саме тут проводяться заняття з розвитку мовлення, художньої літератури, народознавства, де діти слухають легенди, народні казки, українську національну музику, знайомимося із святами, звичаями та традиціями українського народу. В ціх світлицях вихователі показують відкриті перегляди для батьків та колег  такі як: «Люби і знай свій рідний край», «Нема без кореня рослини, а нас людей – без Батьківщини», «Спи, дитино, засинай», «Час Великдень зустрічати», «Де найкраще місце на землі?», «В гостях у бабусі», «Український посуд».
Працюючи та граючись в такому розвивальному середовищі, діти не лише живуть сьогоденням, а й вчаться жити в майбутніх змінених складних варіативних умовах. Головними завданнями вихователів є налаштування дітей на успіх, який сприяє формуванню:
• вольових рис особистості;
• почуття особистої гідності;
• упевненості у своїх силах.