Вы здесь

Главная
Зовнішнє незалежне оцінювання у 2015 р. пройде за тією ж процедурою, що й у попередні роки, але за винятком п’яти нововведень, що внесені після ретельного аналізу проведення ЗНО.
Також Український центр оцінювання якості освіти пропонує впровадити новий підхід визначення результатів ЗНО.

Новація І


«У 2006 році, коли ЗНО було в останнє проведено як експеримент, було прийнято рішення: для того, щоб відсікти тих абітурієнтів, які мають погані знання, поставити умовний бар'єр у 124 бали. Це рішення було суб'єктивним. Це нічим не обґрунтована величина. Кожний рік 124 бали — це зовсім різні оцінки, тому що кожен рік різна кількість учасників ЗНО», — зазначив Ігор Лікарчук, директор Українського центру оцінювання якості освіти. За його словами, щоб зробити оцінку зовнішнього оцінювання об'єктивною, було вирішено запровадити поріг «склав ЗНО» та «не склав ЗНО».
Усі, хто не склав ЗНО, не можуть стати студентами. Результати тих, хто склав ЗНО, визначаються від 100 до 200 балів, вони можуть стати студентами. Цей результат буде визначатися групою викладачів вищих навчальних закладів, учителями шкіл, методистами, представниками наукового співтовариства, які експертним методом визначать можливість відповіді на кожне завдання тесту мінімально підготовленого абітурієнта.
Усі думки експертів підсумуються і шляхом нескладної математичної формули виведеться середній тестовий бал, що може набрати мінімально підготовлений абітурієнт, якщо успішно виконає всі завдання тесту.

Новація ІІ


Це відмова від сертифікатів ЗНО минулих років. На думку директора Українського центру оцінювання якості освіти, не можна порівнювати між собою результати тестів різних років.

Новація ІІІ


У 2015 р. Український центр оцінювання якості освіти також упроваджує тести дворівневої складності з двох предметів: української мови і літератури, математики.
Тест буде містити дві частини — базову з української мови і літератури, що складатимуть усі абітурієнти без винятку, та базову із математики для абітурієнтів, які вступатимуть на спеціальності, де потрібна математика.
Вищі навчальні заклади можуть зазначити у своїх правилах прийому за деякими напрямами підготовки та спеціальностями про необхідність результату тесту ЗНО підвищеного рівня складності. Абітурієнт під час реєстрації на ЗНО вказуватиме, який тест та якого рівня складності він складатиме.
Традиційно базовий тест має містити 60 % завдань середнього рівня складності, 20 % — складного і 20 % — простого. У тесті підвищеної складності це співвідношення буде змінене та становитиме 60 % складних завдань, що не будуть виходити за межі шкільної програми.
Абітурієнт, який складатиме тест двох рівнів складності, отримає дві оцінки — за базовий і за поглиблений рівні.
На порталі УЦОЯО вже розміщено технічні описи дворівневих тестів і відеоматеріали.

Новація  IV


Поєднання державної підсумкової атестації з української мови з тестом ЗНО з української мови і літератури для всіх випускників загальноосвітніх шкіл. Для цього в базовій частині тесту будуть виділені завдання, що стосуватимуться української мови, тому що ДПА буде складатися лише з української мови.

Виконання цих завдань будуть оцінювати за 12 – бальною шкалою, а результати виконання цієї частини тесту вказуватимуться в атестаті про загальну середню освіту.

Новація  V
У 2015 р. з переліку предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання, вилучено всесвітню історію та світову літературу.

http://osvita.ua/test/43432/