Вы здесь

Главная

Хотілося б повести розмову не про дітей, а про нас, дорослих, про наше ставлення до їх успіхів і, ще важливіше, до їхніх невдач. Шкода, але ми, батьки, частіше за все нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуємося «добрими намірами». Але, якими б не були виправдання, наше роздратування, крики, вияснення стосунків, покарання — все це додаткові стресові ситуації, це постійний дитячий біль від непорозуміння та образи. Чим більші наші старання, чим більше уваги приділяємо ми дітям, тим вищий батьківський рівень домагань, тим більша надія і бажаніша нагорода — відмінні оцінки...

Особливе значення при формуванні готовності дитини до навчання надається фізіологічній адаптації.

Фізіологічна адаптація

Процес фізіологічної адаптації дитини до школи можна розділити на кілька етапів.

Як проходить цей процес, які зміни в організмі дитини наявні при адаптації до школи протягом багатьох років вивчали спеціалісти в галузі медицини.

Що ж відбувається в організмі дитини в перші дні навчання:

  • низький рівень і нестійкість працездатності;
  • дуже високий рівень напруження серцево-судинної системи;
  • низькі показники координації різних систем організму між собою;
  • зміни функціонального стану центральної нервової системи;
  • різке зниження навчальної активності;
  • зниження працездатності;
  • до кінця першої чверті маса тіл а зменшується у 60 % дітей;
  • скарги на втому, головний біль, сонливість, погіршення апетиту, поганий сон;
  • розгальмованість рухова або млявість, утомленість;
  • розлади шлунково-кишкового тракту,
  • підвищення артеріального тиску

Велике значення для психічного та фізичного здоров'я вашої дитини має неправильний режим дня.