Вы здесь

Главная

 

Як підтримати дитину в період адаптації до школи?

Дуже важливо піклуватись про те, щоб створити дитині ситуацію з гарантованим успіхом. Потрібно чітко усвідомлювати, що успіх породжує успіх і посилює впевненість у своїх силах як у дитині так і в батьків. Отже, для того, щоб підтримати дитину, необхідно:

1. Спиратись на сильні сторони дитини.

2. Уникати підкреслення невдач дитини.

3. Показувати що ви задоволені дитиною.

4. Вміти і бажати демонструвати любов до дитини.

5. Вміти допомогти дитині поділити велике завдання на частини з якими вона може впоратись.

6. Проводити більше часу з дитиною.

7. У стосунках з дитиною активно використовувати гумор.

8. Знати про всі спроби дитини, які вона здійснила, щоб справитись із завданням.

9. Вміти взаємодіяти з дитиною.

10. Дозволяти дитині самій розв’язувати проблеми там, де це можливо.

11. Уникати дисциплінарних заохочень і покарань.

12. Приймати індивідуальність дитини.

13. Проявляти віру у вашу дитину.

 

Як правильно організувати робочий день першокласника?

Дитина пішла в перший клас. Це радісна і хвилююча подія, але водночас і додаткові труднощі . Відбувається  зміна провідних видів діяльності. Нові обов’язки потребують від дитини зібраності, витрат духовних і фізичних сил. Ось тому так важливо до найдрібніших деталей продумати розпорядок дня школяра.

Розглянемо робочий день першокласника.

7.00-7.30  - пробудження, підйом, ранкова гімнастика, водні процедури, ранковий туалет, прибирання ліжка;

7.30-7.50 – сніданок;
7.30-8.15– дорога до  школи;

8.15-12.30 – заняття  у школі;

12.30-13.00 – повернення зі школи;

13.00-13.30 – обід;

13.30-15.00 – післяобідній відпочинок;

15.00-16.00 – перебування на повітрі;

16.00-17.30 – читання, ігри, розваги;
17.30-19.00 – перебування на повітрі, заняття в спортивних гуртках;

19.00-20.30 – вечеря, заняття улюбленими справами;

20.30-7.00 – сон.

 

Як правильно обладнати робоче 

Для учня бажано виділити окрему кімнату. Стіл ставлять так, щоб світло падало зліва. Праворуч від стола розміщують етажерку або полиці для книжок. Основна вимога до обладнання робочого місця – меблі повинні відповідати зросту школяра. Висота стільця має бути такою, щоб нога всією ступнею доторкалася підлоги, висота стола – 55-65см. Якщо в сім'ї двоє дітей, то кожній дитині необхідно мати постійно робоче місце. Раціонально обладнаний куточок сприяє зосередженості, а звичка підтримувати в ньому порядок виховує почуття відповідальності школярів, то робоче місце слід обладнати для кожного окремо.

Одне з найважливіших питань в обладнані робочого місця школяра – забезпечення правильної пози під час сидіння.

Відстань від очей до предметів, якій він розглядає, має встановити 30-35см. Книги піднімають за допомогою підставки.

Важливо привчати дитину дотримувати порядок на робочому місці. Кожна річ повинна мати своє місце.

 

Загальні поради батькам першокласників.

1. Вранці піднімайте дитину спокійно,  з посмішкою та лагідним словом.

2. Не згадуйте вчорашніх прорахунків, особливо мізерні, не вживати образливих слів.

3. Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обов’язок.

4. Не посилайте дитину в школі без сніданку.

5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень «Дивись, поводь себе гарно!», «Щоб не було поганих оцінок!» тощо.  У дитини попереду важка праця.

6. Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.

7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.

8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на пояснені її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

9. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкування з дитиною не вживайте виразу: «Якщо ти будеш добре вчитись, то…». Часом умови ставляться важкі – і тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.

12. Протягом дня знайдіть пів години для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки що до виховання дитини вирішуйте без неї.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об’єктивні показники стомлення, перевантаження.

15. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них.

16. Не нагадуйте перед  сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день – і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки зі своїм доброзичливим ставленням. Чекати  ж якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти, треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитини, постійно заохочувати її.